14 października, 2024

Kwestie podatkowe podczas świadczenia usług pomocy drogowej

0

Ponieważ zakładanie firm, które oferują usługi pomocy drogowej jest dziś bardzo dochodowym interesem, kwestią tą interesuje się coraz większa liczba osób. Podpowiadamy więc co nieco jeśli chodzi o kwestie podatkowe, a konkretnie czego się wystrzegać, na co uważać, oraz jakie kruczki można wykorzystać by obniżyć środki płacone fiskusowi. Mamy nadzieję, że w ten sposób pomożemy rozwikłać wątpliwości, które pojawiają się u osób, które pragną rozpocząć swój pierwszy biznes w branży assistance drogowego.

Wybieramy formę opodatkowania

Pierwsza rzecz, z którą będziemy musieli się zetknąć, to wybór formy odprowadzania podatków. Najczęściej będą to tak zwane zasady ogólne, które nie wymagają od nas większego zaangażowania. Podatek obliczany jest liniowo w oparciu o dwie skale: 17% lub 32%. Ta druga opcja dotyczy nas wtedy, jeśli w roku podatkowym osiągniemy dochód powyżej 85 tysięcy złotych. Zasady ogólne nie wymagają więc bardzo skomplikowanych operacji rachunkowych, przy małej firmie nie będzie potrzebna pomoc księgowego, ponieważ z wypełnianiem dokumentów i wysyłaniem pieniędzy do Urzędu Skarbowego damy sobie radę sami.

 

Odliczamy wydatki od dochodu

Na początku młodzi właściciele firm obawiają się stosować zbyt dużych odliczeń, ponieważ nie są pewni czy nie popełniają błędów. Uszczuplenie podatku w sposób nieuprawniony mogłoby nas kosztować sporo pieniędzy, ponieważ fiskus nałoży wtedy kary. Trzeba jednak wiedzieć, że wszystkie sprawy takie, jak zakup pojazdów na użytek firmowy, tankowane do nich paliwo, a także ich utrzymanie – czyli naprawianie awarii, usterek czy zwykłe opłaty eksploatacyjne (ubezpieczenia, koszty płynów i olei, a nawet wymiany przepalonych żarówek) – możemy wpisać w koszty prowadzenia działalności. Oznacza to, że nie zapłacimy od nich podatku VAT i przez to zwyczajnie więcej zarobimy.

Jeżeli nie mamy dużego doświadczenia, to oczywiście dobrze będzie skorzystać z pomocy dobrego doradcy podatkowego lub biura rachunkowego. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nie popełnimy żadnego błędu. Jest to istotne zwłaszcza wtedy, gdy mamy wątpliwości co do interpretacji jakiegoś przepisu. Czasami też mogą pojawić się kwestie sporne z fiskusem, wtedy porada profesjonalisty będzie dla nas na wagę złota.

Artykuł przygotowany przy współpracy z portalem laweta z Niemiec

Newtrader.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Dodaj link do swojej strony w zamian za wartościowy komentarz dzięki usłudze CommentLuv.